مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزیت ایرپاد airpod اپل نسبت به باقی هدفون ها در چیست ؟

همانطور که میدانید شرکت اپل که بنیانگزار آن استیو جابز steve jobs بود در حدود 4 ماه پیش گوشی جدید خود یعنی آیفون هفت را روانه بازار جهان کرد . چند ماه بعد از آن یعنی ماه گذشته هدفون های بیسیم آن که به ایرپاد شهرت یافت را معرفی کرد . در این مطلب اختصاصی برای سایت بلاگسازان قصد داریم این هدفون یعنی earpod را به طور کامل بررسی کنیم . این مطلب توسط آی اپل سنتر برای شما تهیه و آماده گردیده است.


اکنون که عینک گوگل، ساعت اپل و دیگر دستگاه‎های مربوط به تناسب اندام، ما را به دستگاه‎های قابل پوشیدن عادت داده‎اند، وقت دستگاه‎های صوتی هوشمند – یا آنطور که معروف شده‎اند “قابل شنیدنی‎ها” – فرا رسیده است که جایگاه خود را بر روی گوش‎های ما پیدا کنند. اوایل این ماه چندین پروژه‎ی موفق در سایت Kickstarter در نمایشگاه CES عرضه شدند، ولی اکثرا افرادی که مشکل شنوایی دارند را مورد هدف قرار نداده‎اند.ایرپادهای مدل Dash کمپانی Bragi امکان استریم‌سازی بی‌سیم موزیک از آیفون شما را دارند، این ایرپاد ها را میتوان به عنوان وضعیت‎های تناسب اندام و ابزار شناخت حالت‎های بدن عمل می‎کنند، نظیر تکان دادن سر برای جواب دادن به تماس‎های تلفنی.



محصول Here کمپانی Doppler Labs این وعده را می‎دهد که مزایای سمعک‎ها را برای افرادی که قدرت شنوایی معمولی دارند با به وجود آوردن یک تجربه‌ی “گوش دادن زنده” برای افرادی که در فستیوال Coachella شرکت دارند فراهم می‎کند. حتی توییتر نیز به این جنبش پیوسته است. و نمونه‎های متعدد زیادی از این دست وجود دارد.

با توجه به اینکه ایرپادهای فراوانی در بازار وجود دارد، بعید میدانید این شرکت وارد این مقوله شود چون پیچیدست برای نقل قول گرفتن از اصطلاحی که زمانی که استیو جابز از فیلم ایدیانا جونز قرض گرفت، من عقیده دارم اکثر سازندگان ابزار شنیدنی “در حال کندن منطقه‎ی اشتباهی هستند.”ابزار کمکی شنوایی امروزی قیمت گزافی دارند و جالب نمی‎باشند

من در سال 2007 اکثریت قدرت شنوایی خود را به دلیل شیمی درمانی برای درمان سرطان از دست دادم.زندگی من را نجات داد، ولی برای قادر بودن به گفتگو مجبور به استفاده از سمعک شدم.از نظر من سمعک‎ها (یا ابزار کمکی شنوایی) امروزی قیمت گزافی دارند و استفاده از آن‎ها مشکل است. برخلاف عینک‎ها، که تبدیل به یک لوازم جانبی دنیای مد شده است، سمک‎ها جالب و باحال نیستند. جای تعجب ندارد که تنها یک نفر از هر پنج نفری که می‎تواند از سمعک بهره ببرد، آن را بر گوش دارد. بسیاری از افرادترجیح می‎دهند با تجربه‎ی ضعیف شنوایی گلاویز شوند تا اینکه ننگ اجتماعی (دیدی که مردم نسبت به این قضیه دارند) مرتبط با این دستگاه‎ها را بپذیرند.


هر زمانی که من یک جفت سمعک جدیدی می‎خرم، امیدوارم “سمعکی” باشد که مشکلات شنوایی من را حل کند. ولی حتی به آن‎هایی که ادعا می‎کنند “برای آیفون ساخته شده‎اند” نمی‎توان برای استریم‌سازی صدا و برقراری تماس تکیه کرد.

ای کاش یک کمپانی تکنولوژی نوآوری وجو جدید با محصولات مصرفی متحول کننده شود تا صنعت کمک به شنوایی به قرن بیست و یکم کشیده شود….

قبول دارم، یکسری از ابزار کمک کننده‎ی شنوایی معمولی که بر روی خود لوگوی اپل را دارند وجود دارند. مطمئن هستم که جوناتان ایو (Jonathan Ive) و تیمش چیز بهتری را در ذهن دارند.



چرا اپل باید سمعک بسازد


بازار سمعک‎ها به آن تخصصی و پردرآمدی که ممکن است به نظر آید نیست: 15 درصد بزرگسالان آمریکایی مشکلات شنوایی را گزارش داده‎اند. و این مشکل به دنبال پیرتر شدن جمعیت ما افزایش می‎یابد، چون پیر شدن یکی از دلایل اصلی از دست رفتن شنوایی است.


پیش‌بینی‎ها نشان از این دارند که بازار سمعک و ابزار کمکی شنوایی تا سال 2020 بیش از 8 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. در حقیقت، ایرپادهای جدید اپل یقینا (تنها) سمعک نخواهند بود.


ورود اپل به این حوزه می‎تواند باعث آشفته‌سازی صنعت سمعک شود و یک نعمت غیرمتقربه برای افرادی نظیر من باشد. و آخرین پیشرفت‎های تکنولوژی می‎توانند به نفع هر فردی باشد. بازار وسایل قابل شنیدنی اپل یقینا تنها به افرادی که مشکل شنوایی دارند محدود نخواهد شد. سه ویژگی وجود دارد که من عقیده دارم اپل به شکل بی همتایی قصد ارائه‎ی آن را دارد و می‎توانند باعث شوند که ایرپادهای هوشمند اپل یک لوازم جانبی ضروری برای هر فردی باشند.از دهه‎ی 30 صدای استریو با ما بوده است. در هدفون‎ها، استریو باعث افزایش چشم‌گیر تجربه‎ی صوتی می‎شود، ولی با طبیعی بودن بسیار فاصله دارد. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به موزیک با ضرب‎ها در گوش سمت چپ و ووکال‎ها با گوش سمت راست باشید، زمانی که صورت خود را به جهت مخالف بر می‎گردانید، ضرب‎ها در گوش سمت چپ و ووکال‎ها در یکی سمت راست باقی می‎مانند. در حقیقت، آن‎ها به جهت مخالف انتقال می‎یابند. انگاری ارکستر به سر شما وصل شده است.


فرض کنید در وسط یک گروه موسیقی یا ارکستر ایستاده‎اید. به دنبال چرخاندن سر، ترکیب بی همتای صدا از ابزار مختلف موسیقی که در اطراف شما وجود دارد به دنبال این چرخش در هر گوش تغییر می‎یابد. ولی صدای معمولی استریو حتی نزدیک به این تجربه نمی‎شود.


دوباره تولید کردن این افکت، نیاز به این گروه موسیقی قطعا حمایت خواهد کرد

هدفون‌های بی‌سیم اپل، چگونه نحوه‎ی شنیدن ما را تغییر می‌دهند


اگر اپل قصد استفاده از CoreMotion را در ایرپادهای هوشمند خود داشته باشد، واقعا بُعد جدیدی به موزیک اضافه خواهد کرد.


Siri برای افزودن واقعیت‌ها


زمانی عینک گوگل به عنوان آینده‎ی ابزار پوشیدنی بزرگنمایی شد، ولی مصرف‌کنندگان، این گجت را به دلیل ظاهر جالب و اینترفیسی که ابتکار در آن نبود، نپذیرفتند. این عینک جلوتر از زمان خود قرار داشت. ولی ایده‎ی داشتن یک دستیار مجازی قابل پوشیدن که در حین حرکت، اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارد همچنان خوب است.


رویای افزوده شدن واقعیت، ممکن است هنوز خیلی در آن دور دست‎ها باشد، ولی این تکنولوژی برای افزودن صدای واقعی، وجود دارد. تصور کنید که در حال عبور در خیابان هستید و در همین حین صدای Siri را در گوش چپ خود می‎شنوید که “هی مغازه‎ای که به دنبالش هستی آنجاست.” زمانی که سر خود را به سمت چپ بر می‎گردانید این دستیار دیجیتالی آیفون اضافه می‎کند “حالا مستقیما داری به آن نگاه می‎کنی.”


ایرپادهای هوشمند مجهز به CoreMotion می‎توانند به سادگی این کار را انجام دهند، یعنی نقشه‌نگاری صدای Siri داخل مکان‎های خاص در محیطی که اطراف شما وجود دارد.



از این تکنیک می‎توان به منظور ترکیب کردن صدا از آیفون شما با صدای محیطی اطراف شما استفاده کرد. به عنوان مثال، زمان پذیرفتن یک تماس تلفنی در حین قدم زدن، صدای فردی که تماس گرفته است می‎تواند به گوش راست شما منتقل شود، انگار شما در حال قدم زدن در کنار او هستید. اگر نشسته باشید، فرد تماس گیرنده ممکن است در جلوی شما قرار گرفته باشد، انگار شما روبروی هم نشسته‎اید.


چنین چیزی می‎تواند یک مزیت امنیتی بارز باشد. هدفون‎های معمولی گوش‎های شما را مسدود می‎کنند، تا چیزی که اطراف شما وجود دارد را نشنوید، چه می‎خواهد صدای بوق یک ماشین باشد چه ترمزهای یک دوچرخه. با ترکیب منابع صوتی داخلی و خارجی به این شیوه، شما در حین حرکت قادر به شنیدن تمامی صداهایی که برای شما مهم هستند خواهید بود.


صدای واقعیی محیط در ترکیب با تکنولوژی لغو نویز می‎تواند به شما اجازه دهد زمانی که می‎خواهید وارد منبع خارجی صدا شده، و زمانی که نمی‎خواهید وارد آن نشوید.


تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی

هدفون اپل




در حالیکه 15 درصد افراد بزرگسال آمریکایی از مشکلات شنوایی رنج می‎برند، همه می‎توانند گاهی اوقات از تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی بهره ببرند. در شوی تلویزیونی Seinfeld، او در نهایت یک بلوز باد کرده در جلوی تلویزیون پوشید که به لطف عدم توانایی او در شنیدن صدای فردی که “بسیار آهسته” صحبت می‎کند است. (اشاره به اپیزودی در آن سریال)


تکنولوژی کمک به شنوایی راه درازی را طی کرده است. این روزها آن‎ها می‎توانند پارازیت (نویز) پس زمینه را حذف کرده و صدای شخصی را که مستقیماً در جلوی شما قرار دارد را انتخاب کنند. کمپانی Siemen حتی ادعا می‎کند که آخرین مدل آن‎ها تجربه‌ی شنیداری “بهتر از انسان” فراهم می‎کند. به عبارت دیگر، هر فردی می‏‌تواند از محصول آن‎ها بهره ببرد. تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی می‎تواند به شما کمک کند که در یک محیط شلوغ، نظیر باشگاه ورزشی، بدون نیاز به هرگونه فریادی، با افراد صحبت کنید.


میتوان قطعات شنوایی مانند این فروخت


سمعک‎ها، امروزه هزینه‎ای تا 5 هزار دلار برای شما در بر دارند. یکی از دلایلی که آن‎ها این مقدار گرانقیمت هستند این است که کانال فروششان پیچیده است. شما از متخصص گوش، سمعک می‎خرید، یعنی کسی که قدرت شنوایی شما را بررسی کرده و براساس “آدیوگرام (نمودار شنوایی) لحن صدای محض” برای شما نسخه‎ای تجویز می‎کند.


با آنکه بدون شک، مشکلات قانونی زیادی در این رابطه وجود دارد،دارم به این میاندیشم که که آیا اپل می‎تواند مشکلات مربوط به یک اپلیکیشن “گرفتن تست از خود” را برای مشکلات اندک شنوایی حل کند یا نه – با استفاده از روشی نظیر تست‎های موجود در ResearchKit، پلت‌فرم متن‌باز اپل برای آزمایش‎های بالینی. استفاده از یک روش عملی مشابه، به کسانی که مشکلات اندک شنوایی دارند اجازه می‎دهد بدون نیاز به نسخه، عینک‎های مخصوص مطالعه بخرند.


تگ ها :   هدفون اپل آیفون
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده